Posted on

پیرو نامه نگاری های زنجیره ای روئسای دو قوه مجریه و قضائیه و ایضاً دیگر مجریان و نگهبانان انحصاریِ احتمالیِ قانون اساسی در ایران، ضمن یادآوری اصول ۵ و ۱۱۰ قانون اساسی، به هر دو نفر پیشنهاد می کنم زین پس بجای نامه نگاری با هم چت کنند.

اجرای این پیشنهاد نسبت به روش سنتی فعلی ویژگی هایی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • – فرصت مغتنمی را برای بیان تمام دانش افراد در مواجهه با یکدیگر و همچنین تخلیه روانی بوجود می آورد.
  • – ابهام اینکه نامه ها بصورت خانوادگی و با همکاری و مشارکت افراد مختلف نوشته می شود تا حدی برطرف خواهد شد.
  • – امکان بهره گیری از صوت و تصویر با استفاده از وبکم نیز وجود دارد و طرفین می توانند با نگاه داشتن Control و فشار دادن دکمه G هر ۱۵ ثانیه یک بار به هم Buzz داده و به نوعی جلب توجه کنند. (تذکر جدی: لازم است طرفین در موقع باز دادن دقت کنند از پوسته های عاشقانه استفاده نکرده باشند!)
  • – فاصله بین دو نامه به کل از بین می رود و بینندگان چت مجبور نمی شوند برای درک کنایه ها، چند بار نامه های طولانی طرفین را بخوانند.
  • – امکان چت خصوصی در حاشیه بحث با تگ بی ارزش “خیلی محرمانه” نیز وجود دارد که می توان از آن برای مواقع ضروری بهره گرفت. (البته استفاده از این گزینه پیشنهاد نمی شود، زیرا ممکن است طرف مقابل مطالب در گوشی را در فضای چت روم منتشر کند.)
  • – امکان Ignore کردن طرفین توسط مردم ایران و مردم ایران توسط طرفین وجود دارد.
  • – و دست آخر شاید استفاده از این ابزار متداول در میان جوانان ایرانی، توجه طرفین را به “فرصت ها” و “آسیب های ناشی از اینترنت” نیز جلب کرده و بسا اینکه از اوقات فراغت خود بجای نامه نگاری، در جهت بهبود موازنه نامتعادل فضای مجازی که دست بر قضا از ماموریت های جدید هر دو نفر است نیز استفاده کنند.

البته از آنجا که بی تردید در میان تماشاچیان نامه نگاری های بی ارزش اخیر، دشمنان ملت ایران مشغول هورا کشیدن هستند، بهتر است طرفین اساسا از هر گونه مجادله صرف نظر کنند زیرا “هر سخنى که نشان‌دهنده‌ى یأس و خستگى و افسردگى و ملالت و اختلاف باشد، بلاشک به ضرر مصالح کشور است، به ضرر پیشرفت کشور است، به ضرر عزت ملى است.” (امام خامنه ای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *