Posted on

«هو العزیز»

به «مراکز و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، خبری و اینترنتی» و «تشکل‌های مردمیِ علمی، فرهنگی و سیاسیِ عدالت‌خواه و انقلابی» و «مسئولین» و «آحاد مردم» و «مظلومین عالم» خصوصاً هرکس که «با ظالم نمی‌سازد و از مظلوم دفاع می‌کند»

سلام و تحیت

شناسایی و دستگیری شبکه جاسوسان «سازمان نفوذ» آمریکایی در آبان ماه ۱۳۹۴ برای فضای‌مجازی کشور بسیار نگران‌کننده و تهدیدکننده فرهنگ جامعه، نظام خانواده و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و به‌وضوح خط نفوذ جریان آمریکایی-اسرائیلی در حیاتی‌ترین ارکان فضای‌مجازی کشور، یعنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را آشکار می‌سازد و اعلام هشدارهای پیشین را وارد فاز جدید می‌کند.

ماجرا ازآنجا رسانه‌ای شد که «نزار ذکا» به‌عنوان فردی که تحت عنوان دبیر اتحادیه ITC عرب در ایران فعالیت می‌کرد، به جرم جاسوسی بازداشت شد. این مسئله در نوع خود پدیده کم‌نظیری بود اما از آن عجیب‌تر واکنش مسئولین ایرانی به این بازداشت بود تا جایی که اصلی‌ترین متهمان این ارتباطات که خود از مرتبطان و دعوت‌کنندگان ذکا بوده و درواقع ذکا را به‌عنوان عامل عملیاتی خود وارد کشور کرده بودند، پس از به بار آمدن رسوایی و افشاء ریشه ارتباطات آمریکایی وی، هرگونه ارتباط خود با او را انکار می‌کنند.

جالب‌تر اینجاست که متوجه می‌شویم چنین افرادی که خائن بودن آن‌ها به اثبات رسیده است، در سمت‌های حساس و در جایگاه تصمیم‌گیری و تصمیم سازی برای فضای‌مجازی و امنیت اطلاعاتی و امنیت اخلاقی کشور قرار دارند و اینجاست که جنبه‌های نگران‌کننده موضوع صدچندان می‌شود… لذا برای تنویر هرچه بیشتر اذهان مخاطبان و روشن شدن موضوع، چند نکته ضروری می‌نماید:

یک: نزار ذکا کیست؟

ذکا، مدیر منطقه‌ای «آژانس توسعه فراملی آمریکا» در حوزه غرب آسیا و شمال آفریقاست. همکاری وی با وزارت خارجه آمریکا از ابتدای سال ۲۰۰۵ به‌صورت رسمی آغاز شد؛ دقیقاً زمانی که USAID تصمیم گرفت طرح «شبکه‌سازی اقتصادی- اجتماعی» را به‌عنوان «کلید تغییرات سیاسی» در خاورمیانه اجرایی کند. آزمونه یا طرح اولیه این پروژه مهم، بر اساس سند «AFP-G-00-05-00012-00» آژانس و سند «E/ESCWA/ICTD/2005/2» سازمان ملل، در کشورهای مونته‌نگرو، گرجستان و لبنان از سال ۲۰۰۶ اجرایی شد.

در مطالعات اولیه در سال ۲۰۰۵، «نزار ذکا» مدیر جوان برگزیده شبکه جهانی «YGL» و رئیس وقت «انجمن حرفه‌ای کامپیوتر لبنان» به همراه مدیران ۳ سازمان مردم‌نهاد لبنانی دیگر، به‌عنوان مجری پروژه آژانس توسعه فراملی آمریکا انتخاب شدند.

هزینه طرح مذکور بنا به مستندات منتشرشده توسط USAID، توسط وزارت خارجه آمریکا، ولید بن طلال سعودی و سفارتخانه‌های خارجی بیروت ازجمله هلند و انگلیس و آلمان تأمین می‌شد.

در سند آژانس دقیقاً از عبارت «سازمان نفوذ» در توصیف پروژه مذکور استفاده‌شده و بر ارتباط‌گیری هم‌زمان با ساختار اجتماعی غیردولتی و مدیران دولتی به‌منظور کنترل و حفظ توازن درون حاکمیتی تأکید شده است. همچنین از سرمایه‌گذاری بر «جنسیت» به‌عنوان یکی از عوامل سرعت‌دهنده به تغییرات دموکراتیک و بنیادین نام‌برده شده است که نیازمند ظرفیت‌سازی دولتی و مهارت سازمانی در شبکه‌سازی است.

با این احتساب حضور نزار ذکا در همایش مرتبط «اشتغال زنان» در شرایطی که بنا بر مستندات مفصل موجود در رسانه‌ها، آژانس توسعه فراملی آمریکا و انگلیس و دولت‌های آلمان و هلند رسماً بر پروژه «توانمندسازی اقتصادی» زنان مسلمان ایرانی و سایر جوامع زنانه خاورمیانه باهدف «غربی‌سازی خانواده ایرانی» و ایجاد شکاف میان «حاکمیت و ملت» سوار هستند، کاملاً قابل توجیه خواهد بود.

همچنین ذکا، ۲ سازمان به‌اصطلاح مردم‌نهاد لبنانی به نام «اجمع» و «حق‌نا» در این کشور بنانهاده که همان‌طور که پیش‌ازاین در رسانه‌ها فاش شد، بودجه آن‌ها توسط وزارت خارجه آمریکا، ولید بن طلال سعودی و برخی مدیران غول‌های حوزه فناوری اطلاعات همچون گوگل و مایکروسافت و اینتل و… تأمین می‌شود.

آنچه را در اجمع و حق‌نا به مردم آموزش داده می‌شود می‌توان در بخش فارسی گوگل به نام «به پا خیز» مشاهده کرد که فیلتر نیست و به‌راحتی در دسترس همه ایرانیان قرار دارد.

مدیران گوگل به‌عنوان مجریان دیپلماسی آمریکا، در این بخش در قالب دستورالعمل‌هایی ساده، با مردم کشورمان و سایر جوامع دارای موضع در برابر آمریکا به‌صورت مستقیم ارتباط گرفته و از آن‌ها می‌خواهند در مقابل تلاش حاکمیت کشورهایشان برای «مدیریت اینترنت» به پا خیزند!

دو: نزار ذکا چگونه به ایران نفوذ کرد و او به‌عنوان عامل اجرایی کدام مسئول ایرانی وارد کشورمان شد؟

پس از موفقیت نسبی طرح اولیه در گرجستان و لبنان و مونته‌نگرو، ذکا به‌عنوان مدیر شناخته‌شده جریان «کارآفرینی اقتصادی» و «شبکه‌سازی اجتماعی» در خاورمیانه، مأمور به ارتباط‌گیری با وزارت ارتباطات کشورمان شد. وی از طریق نصرالله جهانگرد، مدیر ارشد سازمان فناوری اطلاعات ایران، به تهران راه یافت و نمونه ایرانی تشکیلات «اجمع» لبنان به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی منطقه‌ای حاکمیت آمریکا بر اینترنت تحت عنوان «اینترنت آزاد» را ذیل «مجمع راهبری اینترنت پارسی‌زبانان» –IGF- راه‌اندازی کرد. ذکا پیش‌ازاین در مجموعه کنفرانس‌های «آینده راهبری اینترنت» در تونس و کشورهای دیگر با معاون مشارکتی خاتمی در تکفا، آشنا شده بود.

این عامل بیگانه که به گفته خودش تا سال ۱۳۵۶ «توده‌ای» بوده، در فتنه‌های پیش و پس‌ازآنقلاب حضور مؤثر داشته است و در کارنامه خود «عضویت در شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت»، «عضویت مؤثر در دفتر سیاسی و عضو مؤسس جبهه منحله مشارکت»، «عضویت مؤثر در سازمان منحله مجاهدین»، «عضویت مرکزیِ بنیاد باران»، «سرپرست وزارت ارتباطات کنونی در دولت خاتمی» که بارأی عدم اعتماد مجلس، عزل شده بود و… را نیز دارد، در دولت فعلی به سِمَتِ دبیریِ «شورای‌عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «مسئول توسعه دولت الکترونیکی در کل کشور»، «مسئول یکپارچگی نظام اطلاعات دولت الکترونیک»، «مسئول اعمال هماهنگی فنی و اجرایی در تبادل اطلاعات»، «مسئول پایگاه‌های اطلاعاتی کشور» و «مسئول خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی» با حکم رئیس‌جمهور منصوب می‌شود و وزیر ارتباطات وی را به سِمَتِ «معاون وزیر» و «رئیس مرکز فناوری اطلاعات ایران» و «رئیس شبکه ملی اطلاعات» به‌صورت هم‌زمان، منصوب می‌کند و اختیارات وی که فراتر از وزیر است باعث می‌شود او را وزیر اصلی یا وزیر سایه ارتباطات و فناوری اطلاعات بنامند.

گفتنی است نصرالله جهانگرد قبلاً با امضای اسناد اجلاس WSIS در تونس و ژنو به‌عنوان مدیر هماهنگی ملی ایران در برنامه اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی و عضو کمیته ملی فناوری اطلاعات یونسکو، مسیر را برای اجرای مأموریت آمریکایی «نزار ذکا» در ایران هموار کرده بود و در همان اجلاس با وی دیدار داشت.

نصرالله جهانگرد در اوایل سال جاری نیز میزبان ۲۵ به‌اصطلاح تاجر و درواقع جاسوس صهیونیست آمریکایی در «رستورانی مجلل در تهران» بود و از آن‌ها خواست بر روی اینترنت ایران و به‌خصوص ۳G و ۴G سرمایه‌گذاری کنند!

IGF مجری سیاست‌های جهانی به ثبت رسیده در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی –WSIS- است. در این اجلاس که به «باشگاه بازنده‌های مدیریت جهانی اینترنت» مشهور است، مستعمره‌های مجازی آمریکا در حوزه سایبر، رسماً خود را مقید به آرمان آمریکایی «اینترنت آزاد» معرفی می‌کنند. هرچند احتمالاً به‌جز جهانگرد و ذکا و برخی مدیران عالی‌رتبه دیگر، هیچ‌یک از شرکای داخلی از برنامه آینده این تشکیلات نوپدید مطلع نبوده‌اند، اما جهانگرد در سخنرانی خود در این اجلاس رسماً موضع جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد را باقی ماندن اینترنت در خاک آمریکا اعلام می‌کند!

اینجاست که شبکه‌سازی نزار ذکا به‌عنوان چهره‌ای که آشکارا خود را افسری آمریکایی و مقید به آرمان‌های سایبری این کشور همراه با تلاش ده‌ساله برای ریل‌گذاری تغییرات سیاسی و اجتماعی در منطقه غرب آسیا به‌منظور تأمین اهداف ایالات‌متحده می‌داند، با همکاری برخی مدیران مشهور حوزه ارتباطات کشور، هشدارگونه می‌شود و سربازان گمنام امام زمان (عج) را به این ماجرا حساس‌تر می‌کند.

http://www.rajanews.com/sites/default/files/content/images/story/94-08/22/nz%20(1).jpg

سه: ارتباط جریان مدیران غربی جریان فتنه با نزار ذکا چیست؟

در همین زمان بود که شاخه هلندی هیفوس به‌عنوان مدیر ایجاد تغییرات سیاسی در جامعه ایران و رابط مدیران شبکه‌سازی اجتماعی در فتنه ۸۸، بااطلاع از تغییر بازی از فضای «تغییرات مستقیم اجتماعی» به «حوزه اقتصاد»، با همکاری نزار ذکا و گروه آمریکایی اجمع، وابسته به آژانس توسعه ملی آمریکا، گروه «اصل ۱۹» را به راه انداخت. گروه مذکور از سال ۲۰۱۰ فعالیت رسمی خود را با شعار «اینترنت آزاد» به مدیریت علی بانگی، عامل نزدیک به نزار ذکا با ایجاد فیلترشکن‌های فری گیت، تور، سایفون، هفت‌خوان، تانل بر، لنترن و هاتسپات شیلد آغاز کرد. مدیر اصل ۱۹، رسماً در گفت‌وگو با سایت ضدانقلاب خودنویس، شورای‌عالی فضای‌مجازی و دولت ایران را به اتهام کنترل اطلاعات ایرانیان، دشمن خطاب کرد! این در حالی است که بزرگ‌ترین پروژه‌های «کنترل اینترنتی شهروندان» در کشورهای مختلف جهانی تحت کنترل و مدیریت دولت آمریکا است و به همین دلیل ابرقدرت‌های جهانی، زیرساخت‌های اطلاعاتی جامع خود را باهدف حفاظت از کاربران ملی، از فضای سایبری تحت حاکمیت آمریکا جدا کرده‌اند.

چهار: همایش دولتی در جمهوری اسلامی با مشارکت آژانس توسعه آمریکا چگونه برگزار شد؟

میزان ارتباط ساختاری «نصرالله جهانگرد» به‌عنوان مدیر ارشد وزارت ارتباطات با «نزار ذکا» در اجرای پروژه‌های وزارت خارجه آمریکا در حوزه اینترنت در ایران به حدی زیاد است که وی پیش‌ازاین «همایش هفته ارتباطات پارسی‌زبانان» را با همکاری «اجمع» برگزار کرد! در این همایش نزار ذکا به‌عنوان یکی از سخنرانان حضور داشت! و مورد استقبال رسمی نصرالله جهانگرد قرار گرفت! به‌این‌ترتیب اعراب به رهبری کشوری همچون لبنان که در حوزه راهبری اینترنت جهانی «مستعمره مجازی» تمام‌عیار آمریکا محسوب می‌شود، در سطوح عالی مدیریتی وزارت ارتباطات ایران نفوذ یافته و برنامه‌های وزارت خارجه آمریکا را با همکاری نفوذی‌های دولتی پیش می‌برد!

قابل‌ذکر است که اولین دوره «استارت آپ ایرانی» با عنوان «چالش نوآورانه» ذیل همایش مشترک اجمع و سازمان فن‌آوری اطلاعات با مدیریت مستقیم دستیار نزار ذکا، در ایران برگزار شد و پس‌ازآن بود که گوگل و مایکروسافت و کوکاکولا رسماً به ساختارسازی و در دست گرفتن شبکه اشتغال در ایران با چراغ سبز مدیران ایرانی اقدام کردند.

پنج: میزبانان داخلی شبکه نفوذ چه کسانی هستند و چه مسئولیت‌های خطیری برعهده دارند؟

تأکید می‌شود نصرالله جهانگرد متأسفانه به‌حکم وزیر ارتباطات مدیریت راه‌اندازی و مطالعات و اجرای طرح مهم «شبکه ملی اطلاعات» را برعهده دارد که بنا بر اعلام رسمی وزیر ارتباطات طرح مذکور را تا اینجای کار پس از چند سال کارشکنی در وظایف شورای‌عالی فضای‌مجازی به ۱۲ شرکت مشاور خارجی واگذار کرده است که همکاری نزدیکی با صهیونیست‌ها دارند!

همچنین وی تاکنون موفق شده است با نفوذ در ارکان وزارت ارتباطات، علاوه بر متوقف کردن هرگونه تلاش حاکمیتی برای تأمین زیرساخت‌های بومی، دولت را مجاب به نقش‌آفرینی در باشگاه بازنده‌های سایبری «WSIS» و اجرای فرامین بین‌المللی به‌جای تلاش برای طلب کردن سهم ایران از حاکمیت اینترنت نماید. گفته می‌شود دبیر فعلی شورای‌عالی فضای‌مجازی و رئیس فعلی مرکز فضای‌مجازی کشور توسط جهانگرد به این سمت گمارده شده است و نیروهای مورد وثوق و بستگان و وابستگان جهانگرد، مدیر حزب منحله مشارکت، هم‌اکنون بسیاری از پست‌های کلیدی مرکز ملی فضای‌مجازی را پس از تغییر دبیر شورا از آن خود کرده‌اند و مهم‌ترین طرح ملی اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی در فضای‌مجازی هم‌اکنون در اختیار مدیران غول‌های فناوری اطلاعات خارجی قرار گرفته است.

شش: جهانگرد دروغ می گوید!

جالب‌تر از همه اینجاست که نصرالله جهانگرد هرگونه ارتباطی با دستگیرشدگان را در حالی انکار می‌کند که تصاویر وی با نزار ذکا و اسناد همکاری ایشان در برگزاری همایش مشترک و تأسیس انجمن مشترک (همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان و مجمع راهبری اینترنت پارسی‌زبانان یا IGF) قبلاً به‌عنوان گزارش کار توسط همدستان وی منتشر شده است و درواقع می‌توان ذکا را پیمانکار نصرالله جهانگرد و یا جهانگرد را مستخدم، مباشر یا دست‌کم مستشار نزار ذکا معرفی کرد!

لذا با توجه به مفسده‌های گسترده توسعه افسارگسیخته اینترنت کثیف آمریکایی موجود توسط این افراد نفوذی، جبهه انقلاب اسلامی در فضای‌مجازی ضمن تشکر از سربازان گمنام امام زمان (عج) و آرزوی شهادت درراه خدا برای این عزیزان، از دادستان محترم کل کشور به‌عنوان مدعی‌العموم در گستره کشوری می‌خواهد با صدور کیفرخواست و محاکمه عادلانه، عاملان فتنه کثیف مجازی را به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام علیه امنیت ملی به اشد مجازات محکوم کرده و جلو ادامه فعالیت این عوامل نفوذی و کارگزاران آن‌ها را به جد بگیرد. از طرفی بدون تردید هرگونه بی‌تفاوتی و به فراموشی سپردن چنین عمقی از نفوذ دشمن در عرصه حاکمیتی فضای‌مجازی کشور را عین خیانت به ملت ایران و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌دانیم و از مراجع قانونی، امنیتی و ملت انقلابی ایران درخواست می‌کنیم که در برابر چنین حادثه‌ای عظیمی ساکت ننشسته و مطالبه اشد برخورد با متخلفین در هر مقام و منصبی را نصب العین خود قرار دهند تا من‌بعد خدای‌ناکرده تکرار چنین اتفاقات تلخی از سوی شیطان بزرگ و دنباله‌های داخلی آن به‌عنوان شیطانک‌های بدتر از شیطان، کم‌هزینه و بی‌دردسر و قابل‌اغماض تلقی نگردد.

والسلام

جبهه انقلاب اسلامی در فضای‌مجازی

یک آذرماه ۱۳۹۴

One Reply to “آگاهی‌نامه شماره پنج تبیین مواضع «جبهه انقلاب اسلامی در فضای‌مجازی»”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *