Posted on

«روح‌الله مؤمن‌نسب» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری سیتنا با انتقاد از موضوعات مطروحه در جلسهٔ اخیر شورای‌عالی فضای‌مجازی، گفت: در دستور جلسات شورای‌عالی فناوری اطلاعات که یک شورای کوچک و محدود دولتی است، شاهدیم که موضوعات مهمی چون دولت الکترونیک، شبکهٔ ملی اطلاعات و دیگر مسائل مهم کشور مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: اعضای شورای‌عالی فناوری اطلاعات، رییس‌جمهور و وزرای بهداشت، ارتباطات، آموزش‌وپرورش، دفاع و صنایع و معادن هستند؛ درحالی‌که شورای‌عالی فضای‌مجازی بسیار عظیم و مهم‌تر از شورای‌عالی فناوری اطلاعات است و ۲۴ عضو شامل رأس همه قوای کشور در آن عضویت دارند که عملاً شورای فناوری اطلاعات بخشی از شورای‌عالی فضای‌مجازی محسوب می‌شود.
این کارشناس فضای‌مجازی با مقایسهٔ مصوبات شوراهای سطح میانه با شورای‌عالی فضای‌مجازی، خاطرنشان کرد: در کمیسیون تنظیم مقررات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دربارهٔ تغییر نسل مخابرات صحبت و قانون‌گذاری می‌شود و موضوعاتی مانند تجمیع و تعطیلی ۷۵۰ شرکت ISP و جایگزینی پنج شرکت بجای آن‌ها که موجب از بین رفتن رقابت و تثبیت انحصار می‌شود، مطرح می‌گردد.
مؤمن‌نسب در ادامه تصریح کرد: شورای‌عالی فضای‌مجازی با این ترکیب عظیم و جایگاه بالایی که در کشور دارد، دستور جلسهٔ خود را به موضوع دست چندمی پیامک، آن‌هم پیامک تبلیغاتی و باز نه کل پیامک‌های تبلیغاتی بلکه دربارهٔ اینکه جزییات تبلیغات به چه شکل باشد، می‌پردازد.
وی با بیان غافلگیری از انتخاب این موضوع در جلسهٔ اخیر شورای‌عالی فضای‌مجازی بعد از پنج ماه، گفت: دستور جلسهٔ شنبه‌شب با توجه به مسائلی مانند وضعیت شبکه‌های اجتماعی، نسل سوم و بالاتر اینترنت همراه، شبکهٔ ملی اطلاعات، پیوست‌های اجرانشدهٔ فرهنگی و پروژه‌های بدون پیوست‌فرهنگی و … به یک موضوع بسیار سطحی و دست پایین پرداخت.
معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای‌مجازی بسیج کشور در ادامه افزود: با توجه به این مسائل، دستور جلسهٔ اخیر شورای‌عالی فضای‌مجازی قابل دفاع نیست.
وی در ادامه تأکید کرد: اگر آقایان واقعاً نمی‌دانند چه مسائل مهمی در فضای‌مجازی مطرح است، می‌توان لیست بلند بالایی از این مباحث را تهیه کرد که به‌عنوان دستور جلسه موردبررسی قرار گیرد و اگر اطلاعات آنان در این حوزه مکفی و کامل است، توضیح دهند که چرا این موضوع سطح پایین انتخاب شد؟!/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *