Posted on

وی به حاضران توصیه کرد که محتوای خصوصی و تصاویر شخصی خود را در گوشی‌های تلفن همراهشان نگذارند زیرا به‌غیراز احتمال هک و دستبرد شبکه‌ای اطلاعات، بیشترین آمار دزدی ثبت شده در کشور مربوط به سرقت گوشی تلفن همراه است.
معاون مرکز فضای‌مجازی سازمان بسیج کشور ضمن مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای‌مجازی ، با اشاره به سالروز تشکیل شورای‌عالی فضای‌مجازی کشور به دستور مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید لزوم تشکیل این شورا و ویژگی‌های آن برای مردم تبیین شود.
روح‌الله مؤمن‌نسب افزود: متأسفانه اکنون پس از گذشت سه سال از تشکیل شورای‌عالی فضای‌مجازی ، هیچ‌یک از مطالبات مقام معظم رهبری از آن شورا محقق نشده است.
وی گفت: یکی از اقداماتی که می‌توانست نیاز به اینترنت را مرتفع کند راه‌اندازی فن‌آوری IP media در کشور بود که با ایجاد این فن‌آوری بساط ماهواره در کشور جمع می‌شود و محتوای مفید در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
عضو کمیته بین‌الملل شورای‌عالی فضای‌مجازی کشور تصریح کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ۷۳٫۲ درصد از کاربران اینترنت در ایران زیر ۲۹ سال سن دارند.
وی افزود: از اینترنت باید آگاهانه استفاده کرد چراکه نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۹۰ درصد استفاده کاربران ایرانی از اینترنت، غیرمفید و حتی نامناسب است و درواقع بیشتر از اینکه کاربران از فضای‌مجازی استفاده کنند، فضای‌مجازی از کاربران سوءاستفاده می‌کند!
این کارشناس فضای‌مجازی با اشاره به طراحی و ساخت شبکه‌های ضداجتماعی توسط بیگانگان و فراگیر شدن آن در دنیا گفت: قریب به ۱۵درصد از کاربران وایبر ، ایرانی هستند و این در حالی است که طراح اصلی این شبکه ، فردی اسرائیلی است.
روح‌الله مؤمن‌نسب افزود: بنا بر اعلام وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی معلوم شده است که وایبر توانسته است علاوه بر ایجاد یک شبکه قوی اقتصادی برای اسرائیل ، یک بانک اطلاعاتی قدرتمند جهانی را برای رژیم صهیونیستی فراهم کند.
وی با ابراز تأسف از استفاده از این شبکه توسط کشورهای مسلمان تصریح کرد: کشورهایی که بیشتر شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند، بیشتر از این برند اسراییلی استفاده کرده‌اند.
معاون مرکز فضای‌مجازی سازمان بسیج کشور اظهار داشت: طبق اسناد منتشرشده از سوی اسنودن مشخص شد که در طول یک ماه تعداد ۱۴ میلیارد بسته اطلاعاتی شامل همه مکاتبات ، ایمیل‌ها و اطلاعات دیگر از ایرانیان سرقت شده است.
وی افزود: خطرات امنیتی ، جاسوسی از کاربران ، سوءاستفاده‌های اقتصادی و تبلیغاتی ، ترویج بی بند و باری و از همه مهم‌تر سست شدن بنیان خانواده‌ها از بزرگ‌ترین آسیب‌های شبکه‌های ضداجتماعی است و بیگانگان به‌صورت ۱۰۰ درصد بر کاربران این شبکه‌ها احاطه دارند.
وی ضمن تأکید بر تولید و عرضه محصولات مبتنی بر فرهنگ کشورمان گفت: کشوری می‌تواند پیشرفت کند که تولیدات آن از مصرفش بیشتر باشد و مصرف مردم آن کشور متناسب با تولید داخلی باشد.
در پایان این نشست به سؤالات حاضران پاسخ داده شد.
لازم به ذکر است که نشست نقد و بررسی و راهکارهای مبارزه با آسیب‌های شبکه‌های‌اجتماعی و تلفن همراه به همت کانون بسیج رسانه شهرستان اردکان و با همکاری حوزه علمیه فاطمه الزهراء (سلام‌الله علیها) برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *