Posted on

momennبه گزارش گل رامیان، پیش از ظهر امروز همایش آسیب‌ها و چالش‌های فضای‌مجازی با حضور عضو کمیته بین‌الملل شورای‌عالی فضای‌مجازی، فرمانده سپاه، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موسسه ترنم نور رامیان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
«روح‌الله مومن‌نسب» معاون سابق مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گوشی‌های تلفن همراه یکی از محصولات فناوری اطلاعات است و چک کردن صفحه‌های موبایل به مهم‌ترین کار این روزهای کاربران تبدیل شده است.
فردگرایی؛ نتیجه عکس‌های سلفی
عضو کمیته بین‌الملل شورای‌عالی فضای‌مجازی بابیان اینکه عکس‌های سلفی فردگرایی را به وجود می‌آورد، افزود: در شبکه‌های‌اجتماعی سکولاریسم، فردگرایی، لذت‌گرایی و سودگرایی حاکم است.
مومن‌نسب، وضعیت فضای‌مجازی را اسف‌بار دانست و گفت: در حاشیه مناظره‌هایی که داشتیم برخی دولتمردان اذعان کردند علت عدم فیلترینگ شبکه‌های مجازی اندروید این است که ترجیح می‌دهند مردم به خودشان مشغول باشند و به وعده‌های دولت و علت گرانی‌ها و… فکر نکنند.
وی افزود: برخی برای جمع‌کردن رأی، مصالح کشور و امنیت ملی را نادیده می‌گیرند و خانواده‌ها را دچار ازهم‌گسیختگی و در معرض متلاشی شدن قرار می‌دهند.
تعطیل شدن شورای فضای‌مجازی بی‌ارتباط با انتخابات نیست
این پژوهشگر فضای‌مجازی گفت: تعطیل شدن شورای‌عالی فضای‌مجازی توسط این افراد هم ریشه در استبداد رأی و مخالفت آن‌ها با کارهای شورایی و ترس آن‌ها از تصمیمات مبتنی بر منافع ملی و مخالف منافع جناحی است و بنده این را بی‌ارتباط با انتخابات نمی‌دانم.
استفاده از نرم‌افزارهای اندروید رایگان نیست
وی بابیان اینکه استفاده از نرم‌افزارهای اندروید رایگان نیست، بیان کرد: داشتن گوشی هوشمند و اینترنت، پیش‌نیاز استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی، رسانه‌های تعاملی و به‌اصطلاح شبکه‌های‌اجتماعی است و به‌طور متوسط برای استفاده از این نرم‌افزارها ماهیانه ۷۰ هزار تومان خرج می‌کنیم که بیشتر این پول به شکل ارز از کشور خارج‌شده و به اقتصاد کشور صدمات جدی می‌زند.
معاون سابق مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نیازسنجی، طراحی سرویس، ایجاد وابستگی و دل‌بستگی، معیار سازی، نیاز سازی، مدیریت نیاز و کنترل انسان با روش مشهور به قورباغه پخته، باهدف تسخیر افکار تا تغییر رفتار، از سیاست‌های دشمن برای توسعه استفاده از شبکه‌های مجازی در کشور است.
۴۵۰ سؤال از کاربر اندروید پرسیده می‌شود
وی عنوان کرد: مرحله پروفایلینگ یا پرونده‌سازی در شبکه‌های موبایل از طریق بازجویی کاربران توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که از این طریق بیش از ۴۵۰ سؤال به‌صورت مستقیم در حین نصب نرم‌افزار و یا تعدادی سؤال در طول هفته اول از طریق بررسی رفتار و شخصیت کاربر و تجزیه اطلاعات او از وی پرسیده می‌شود و البته بسیاری از سؤالات را هم از دوستان فرد درباره او پرسیده می‌شود.
مومن‌نسب با اشاره به آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای افزود: دربازی‌های آنلاین و آفلاین انواع سرقت و کشتار و جعل و جنایت را به فرزندانمان آموزش می‌دهند و متأسفانه والدین بجای اینکه به فکر همبازی برای فرزندشان باشند، او را با انواع تلفن همراه و تبلت و … سرگرم می‌کنند و این‌گونه است که تربیت و سبک زندگی کودکشان تغییر کرده و آسیب آن در خانواده‌ها مشهود و نگران‌کننده است.

منبع – گزارش از خانم بای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *