Posted on

جشنواره بلوتوث های قرآنی

با “خبرگزاری قرآنی ایران” یک مصاحبه بلوتوثی داشتم که تقدیمتان می کنم:

مشکل اصلی در بلوتوث قرآنی نحوه توزیع است نه تولید محتوا

گروه فضای مجازی: مدیر شبکه ایران بلوتوث معتقد است ما در توزیع بلوتوث‌های دینی و قرآنی در مقایسه با تولید آن بیشتر مشکل داریم اگرچه در تولید محتوا نیز نتوانسته‌ایم جذابیت لازم را برای کاربران ایجاد کنیم.

روح‌الله مؤمن‌نسب، مدیر شبکه ایران بلوتوث، در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین جشنواره بلوتوث‌های دینی و قرآنی در کشور، با بیان این‌که اگر در فاز بلوتوث‌های تفریحی وارد شویم به سالم‌سازی این فضا کمک کرده ایم، گفت: ابتدا باید ذائقه مردم را در بلوتوث شناسایی کنیم که متأسفانه ذائقه مردم در طی این سال‌ها تغییر کرده است.

وی ادامه داد: باید با فرهنگ‌سازی، این ذائقه را تغییر داد و از طرف دیگر بلوتوث‌های جذاب و تفریحی بیشتری را با موضوعات فرهنگی و ارزشی تولید کرد، لازم است از گردش بلوتوث استفاده مثبت کنیم.

وی با بیان این‌که دو نوع ارسال بلوتوث وجود دارد، گفت: یک نوع ارسال بلوتوث به صورت عمومی است که در مکان‌هایی مانند مترو و اتوبوس اتفاق می‌افتد و افراد بدون شناخت از یکدیگر محتوایی را تبادل می‌کنند که ساماندهی این قضیه نیازمند فرهنگ‌سازی است.

مدیر شبکه ایران بلوتوث تصریح کرد: می‌توان با نصب دستگاه‌های ارسال بلوتوث در این مکان‌ها محتوای مناسب را برای این افراد ارسال کنیم و از طرف دیگر نیز فرهنگ‌سازی کنیم.

وی افزود: نوع دیگر ارسال بلوتوث نیز گوشی به گوشی است و کاربر محتوا را به فردی که می‌شناسد منتقل می‌کند که در این بخش نیز بلوتوث‌های جذاب بیشتر ارسال می‌شود.

وی تأکید کرد: در بحث فرهنگ‌سازی نیز باید علت این‌که بلوتوث فراگیر شده است را پیدا کنیم و علت فراگیری آن نیز جذابیت و جنبه سرگرمی آن است پس باید مفاهیم دینی را با جذابیت ارائه کنیم.

وی با اشاره به این‌که بلوتوث یک رسانه مجازی است، افزود: ما در رسانه‌های واقعی بیشتر به جذابیت رسیده ایم و باید این جذابیت را در این رسانه نیز ایجاد کنیم و فرهنگ‌سازی را در این بخش جدی‌تر کنیم.

وی اضافه کرد: می‌توان در تولید بلوتوث‌های جذاب از احادیث و… استفاده کرد و حتی در کلیپ‌های مداحی و… نیز از جذابیت‌های بصری بهره گرفت.

مدیر شبکه ایران بلوتوث بر تولید فایل‌های جذاب و کم حجم در این بخش تأکید کرد و گفت: می‌توان این فایل‌ها را به صورت گسترده توزیع کرد و باید روی حجم و فرمت بلوتوث کار کرد؛ چون بلوتوث‌های با حجم بالا و فرمت نا مناسب مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ به طور مثال ما خودمان تست کردیم و احادیث کوتاه و جذاب را برای مشترکان ارسال کردیم که بارها در سیستم چرخش پیدا کرد و مورد استقبال واقع شد.

مؤمن‌نسب با بیان این‌که ما در بحث توزیع محتوا مشکل داریم، گفت: محتوا به اندازه کافی داریم، ولی در توزیع به چشم نمی‌آید و در مترو می‌بینیم که این‌گونه محتواها اصلاً دیده نمی‌شود اگرچه ما در تولید نیز مشکل داریم و جذابیت لازم را در محتوا ایجاد نکرده ایم.

وی متذکر شد: باید در این مقوله از روانشناسی استفاده کنیم و از رنگ‌ها و تصاویر جذاب بهره ببریم؛ چراکه کار انجام ندادن از کار ضعیف بهتر است و کارهای ضعیف لطماتی را به بلوتوث‌های دینی و مذهبی می‌زند که قابل جبران نیست.

مدیر شبکه ایران بلوتوث درباره نوع حمایت خود از این جشنواره گفت: ما برای این جشنواره تبلیغات لازم را انجام داده و با سایر سایت‌ها نیز مذاکراتی را برای اطلاع‌رسانی بیشتر انجام دادیم و اگر کیفیت جشنواره بالا باشد و جذابیت لازم را داشته باشد نوآوری خوبی است و امیدواریم در انتهای این جشنواره بتوانیم آثار آن را در مکان‌های عمومی ببینیم.

2 Replies to “مصاحبه بلوتوثی!”

  1. سلام دوست عزیز
    مطالب خوبی دارید
    خوشحال میشیم ما را به عنوان دوست خود بپذیرید
    اگر مایل به تبادل لینک هستید با این دوسایت ما تبادل لینک کنید
    و سپس در هر کدام به صورت جداگانه به ما خبر دهید و بگویید با چه نامی شما را لینک کنیم

    فروشگاه آنلاین ایرانیان
    http://www.persiansshop.com

    فروشگاه آنلاین
    http://www.gostore.ir

    موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *