Posted on

سلسله مقالات “ده فرمان خیزش اینترنتی” را برای انتشار در هفته نامه وزین ۹ دی نگاشته ام که بخش اولش را تقدیم می کنم:

شاید در نگاه نخست ارتباطی میان ۹ دی با اینترنت دیده نشود اما این رابطه را از کلام امام خامنه ای (مدظله) در توصیف عمده ترین علت شکل گیری حماسه نهم دی می توان فهمید: “مردم وقتى احساس می کنند دشمن در مقابل نظام اسلامى ایستاده است، مى‌آیند به میدان.”

آیا در عرصه اینترنت دشمن در مقابل نظام نه ایستاده است؟ یا هنوز مردم و مسئولین ما آن را احساس نکرده اند؟!

آیا شک داریم که اینترنت دشمن را تا رخت خواب ما و فتنه را تا میدان آزادی و خیابان های پایتخت پیش آورد؟ یا فراموشمان شده که اینترنت، آسمان آبی تهران را ماه ها از دود نفاق و خیانت سیاه کرد!

تلخ است اما باید پذیرفت آمریکای جهانخوار با هیپنوتیزم فیس بوکی – توئیتری و افسون گوگلی عده ای از جوانان ما را با توهم “ما بیشماریم” به جان مردمشان انداخت و آن کرد که دیدیم.

آری! جهان در اینترنت آمریکایی گرفتار است و ما باز هم باید اراده کنیم…

باید در اینترنت هم، آمریکا را زیر پا بگذاریم و خط مقدم جنگ نرم دشمن را با شعار یا زهرا (س) در هم بشکنیم و در یک کلام برای این مهم نیازمند ایجاد خیزشی انقلابی علیه قدرتهای اینترنتی هستیم و به تعبیری دیگر وقت آن است که ۹ دی دیگری در اینترنت به پا کنیم.

برای درک بهتر مطلب، نگاهی دوباره به حماسه ۹ دی می اندازیم:

۹ دی ۱۳۸۸ خیزشی تمام عیار بود در مقابل جبهه متحد منحرفین با فرماندهی فتنه گرانه کفار و منافقین، و موفق شد تمام دستاوردهای دشمن در زمینه جنگ نرم را از میان برده و همه ی معادلات جهان امروز را به نفع جبهه انقلاب اسلامی تغییر دهد.

در ۹ دی ۱۳۸۸، مردم از صاحبان قدرت و نفوذ نترسیدند و اشراف را نشانه گرفتند و علیه آنها قیام کردند و خود به جای عاشقان قدرت و صاحبان ثروت برای خود تصمیم گرفتند.

ما نیازمند چنین رویکردی در اینترنت هستیم؛ یعنی به یک خیزش نیازمندیم تا مردم را بسیج کنیم تا فریاد بزنند و بگویند: اینترنت ایران مال ماست و خود ما برای آن تصمیم می گیریم و تحمل نمی کنیم عده ای که دشمنان ملت ما هستند، بر اینترنت ایران حاکم باشند.

پس همان گونه که انقلاب اسلامی وقتی به ثبات رسید توانست در دنیا موج بیداری به پا کند، امروز هم باید خیزشی در اینترنت به راه بیافتد، تا بتوانیم با توکل بر خدا از اسلحه دشمن (اینترنت) علیه خودش استفاده کنیم و به وعده الهی باز هم غالب باشیم…

استفاده از کلمه ی خیزش نیز از روی تعارف یا به خاطر زیبایی واژه نیست؛ بی تردید اینترنت ما در نقطه ای قرار دارد که برای پاک شدنش به خیزشی ملی با چشم انداز جهانی نیازمندیم.

حماسه ۹ دی را عشق ولایت به نتیجه رساند و ما در این زمینه هم باید از رهنمود های امام خامنه ای پیروی کنیم.

جستاری کوتاه در بیانات ولی امرمان ما را به دریایی فرمان بر زمین مانده رساند که جرعه ای از آن را به شرح زیر بنوشید و بدانید این فرمان در سال ۷۹ صادر شده است:

“امروز دشمن از همه روشها استفاده مى‏کند. من دیروز در جمع جوانها مى‏گفتم که امروز صدها سایت اصلى و هزاران سایت فرعى در اینترنت وجود دارد که هدف عمده‏شان این است که تفکّرات اسلامى و بخصوص تفکّرات شیعى را مورد تهاجم قرار دهند. تهاجم هم تهاجم استدلالى نیست؛ از روشهاى تخریبى و از روشهاى روانشناسانه و غیره استفاده مى‏کنند. همه اینها پاسخ دارد؛ پاسخهایش هم مشکل نیست؛ بایستى از این وسایل استفاده کرد. باید از آنچه که در اختیار داریم، حداکثر استفاده را بکنیم.” (دیدار با اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‏ / ۲۷ اسفند ۷۹)

  • منتشر شده در: صفحه بلاگستان بیست و دومین شماره هفته نامه “۹ دی”
  • توضیح: ابتدا قرار بود این مطالب در قالب یک مصاجبه منتشر شود اما به دلیل طولانی شدن مصاحبه مقرر گردید با اندکی تغییرِ نگارش، در ستون “ده فرمان خیزش اینترنتی” برای مطالعه کاربران جوان هفته نامه نه دی منتشر گردد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *