Posted on

http://blog.ramim.ir/wp-content/2014/06/ramim.ir-23.gif

برنامه “گفت‌وگوی اجتماعی” با موضوع اهمیت فضای‌مجازی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و با حضور سردار دکتر محمد تولایی معاون امور راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مهندس روح‌الله مومن‌نسب کارشناس فضای‌مجازی روانه آنتن شد.
سردار دکتر محمد تولایی بابیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس مانند همه مؤلفه‌های فرهنگی دیگر برای انتقال به مخاطب نیاز به رسانه دارد، اظهار داشت: امروز فضای‌مجازی در بین رسانه‌ها در حال تبدیل‌شدن به مؤثرترین رسانه‌ها است و این مهم به دلیل فراگیری و سهولت دسترسی و ویژگی‌های دیگر صورت گرفته است.
وی تأکید کرد: لازم است ارزش‌های دفاع مقدس را از طریق فضای‌مجازی به مخاطبین منتقل کنیم. طبیعی است که در این زمینه تلاش‌های زیادی هم صورت گرفته است ولی به‌هیچ‌عنوان درخور شان این ارزش‌ها نیست و باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد که با توجه به انگیزه‌های بالایی که در میان جوانان باانگیزه انقلابی وجود دارد این اتفاق خواهد افتاد.
معاون امور راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: با به عرصه آمدن جوانان مومن و انقلابی و بسترهایی که مسئولین در این حوزه فراهم می‌کنند، شاهد تلاش تحولی در ارزش‌های دفاع مقدس خواهیم بود تا مخاطبین در همه جای دنیا بتوانند اطلاعات در این زمینه را به سهولت به‌دست بیاورند. اگر امروز فعالیتی صورت می‌گیرد، به زبان فارسی است و در فضای‌مجازی به زبان‌های دیگر محتوای قابل‌توجهی برای ارائه نداریم.
وی با تأکید بر لزوم استفاده از زبان خارجی برای معرفی دفاع مقدس در فضای‌مجازی بیان داشت: امروز تشنگان حقیقت در دنیا طالب هستند که بدانند تجربه دفاع مقدس که اثر آن در بیداری اسلامی و انشاءالله بیداری مستضعفین بروز خواهد کرد، چه بوده است و چرا این اتفاق افتاده است.
مهندس روح‌الله مومن‌نسب بابیان اینکه خود فضای‌مجازی را عرصه دفاع مقدس می‌دانیم، گفت: در این عرصه می‌توان عملیات انجام داد، زیرا اساساً مرکز اینترنت جهان در یک پادگان آمریکایی است و آن‌ها مانند زمان جنگ، عملیاتی را طراحی کردند و ما هم باید در برابر آن طراحی خودمان را داشته باشیم.
وی افزود: زمانی در کشور ما جنگ شروع شد که در آن مقطع رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه و نخست‌وزیرمان را ترور کرده بودند و همچنین ۱۷ هزار مسئول و نیروی انقلابی مؤثر را در کشور با تیر مستقیم کشته بودند و ارتش منظمی هم نداشتیم و سپاه و بسیج هم شکل نگرفته بود در این میان در نقاط مختلف کشور درگیری‌های زیادی وجود داشت و کشورهای خارجی از شرق تا غرب عالم، متحد با ما داشتند می‌جنگیدند.
این کارشناس فضای‌مجازی با طرح این پرسش که «چگونه در چنین وضعیتی توانستیم روبروی دشمنان بایستیم؟»، اظهار داشت: به اعتقاد بنده ما با قدرت نرم، جنگ سخت را بردیم و آن قدرت نرم از نظام خانواده نشأت می‌گرفت. در حقیقت جنگ را آن مادر معتقد ولایت مدار و متدینی پیروز شد که پیشانی‌بند را به پیشانی فرزندش حزب الهی‌اش می‌بست و او را راهی جبهه می‌کرد. بنابراین جنگ ما را خانواده‌ها اداره کردند.
وی تصریح کرد: دشمن نقطه‌ضعف خودش را متوجه شده بود یعنی همین خانواده‌های مستحکم و متدین، درنتیجه دو سال بعد از جنگ اینترنت را وارد کشور کرد و امروز هم بزرگ‌ترین تلاش و هدف دشمن متزلزل و متلاشی کردن نظام خانواده است.
مومن‌نسب به دستور خروج از انفعال امام خامنه‌ای در عرصه فضای‌مجازی اشاره کرد و بیان داشت: در حقیقت هر چه ما تا امروز در فضای‌مجازی انجام داده‌ایم، عموماً منفعلانه بوده است. اینکه ما فکر کنیم آن‌ها ابزاری را طراحی می‌کنند که باعث گسترش اسلام ناب شود، خیال باطل است، درنتیجه ما باید خودمان را بسازیم و خودمان ابزار موردنیازمان را تولید کنیم.
عضو کمیته بین‌الملل شورای‌عالی فضای‌مجازی به خاطره‌ای از آیت‌الله بهجت اشاره کرد و گفت: یکی از دوستان خدمت آیت‌الله بهجت رسیده بود و از ایشان درباره فضای‌مجازی سؤال پرسیده بود که ایشان فرموده بودند، مراقب باشید در یک ظرف کثیف دارید غذا می‌خورید. باید به این باور برسیم که فضای‌مجازی فعلی حداکثر سودش همین وضعی است که ایجاد کرده است زیرا ما مصرف‌کننده صرف هستیم و باید تابع تولیدکننده باشیم.
مومن‌نسب عنوان داشت: سران جوامع اطلاعاتی در برزیل خواستار استقلال اینترنت شدند. آن‌ها طالب این موضوع شدند که اینترنت جهان مستقل شود و سردمداران این پیام سه کشور آلمان، فرانسه و برزیل بودند و مطمئن باشید اینترنت به مرکزیت آمریکا متلاشی شده است و از این هم متلاشی‌تر خواهد شد.
وی به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص کسب علم اشاره کرد و بیان داشت: علم هرکجا باشد، می‌رویم و زانوی ادب می‌زنیم و آن را یاد می‌گیریم ولی اینکه همیشه مقلد دیگران بمانیم، غلط است و اینکه فکر کنیم نمی‌توانیم تولیدکننده باشیم فکر غلطی است زیرا مقلد بودن باعث می‌شود هر چه آن‌ها خوراک تهیه کردند ما مجبور شویم مصرف کنیم.
برنامه “گفت‌وگوی اجتماعی” هرروز ساعت ۱۳٫۳۰ از شبکه رادیویی گفت‌وگو پخش می‌شود.

زمان گفتگو: شنبه ۱۳۹۴/۷/۴ ساعت ۱۳:۳۰ – منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *