Posted on

«هو العزیز»

به «مراکز و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، خبری و اینترنتی» و «تشکل‌های مردمیِ علمی، فرهنگی و سیاسیِ عدالت‌خواه و انقلابی» و «مسئولین» و «آحاد مردم» و «مظلومین عالم» خصوصاً هرکس که «با ظالم نمی‌سازد و از مظلوم دفاع می‌کند»

سلام و تحیت

۱۳ آبان ۱۳۵۸ سالروز تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ در تهران بود که با فاصله زمانی اندکی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) تحقق یافت و با دستگیری عوامل جاسوسی رژیم جنایتکار آمریکا در ایران و افشای اسناد جنایات آمریکایی‌ها در کشورمان برگ دیگری از تاریخ ننگین دخالت‌های آمریکا در سایر کشورها را رقم زد. این اقدام که از سوی دولت سازش‌کار بازرگان مورد هجمه شدید قرار گرفت، توسط امام (ره) انقلاب دوم خوانده شد تا همواره در تاریخ ثبت بماند که قد علم کردن دلسوزان نظام اسلامی در برابر دخالت‌ها و براندازی‌های بیگانگان نباید در هنگامه سردی و سستی مسئولین متوقف گردد.

این خط فکری امروز کار را به‌جایی رساند که در بحبوحه مذاکرات و حصول توافق گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای با آمریکائی‌ها؛ امام خامنه‌ای به مردم و مسئولین هشدار دادند و فرمودند «ملّت بزرگ ایران این شیطان بزرگ را از کشور بیرون کرد؛ نباید بگذاریم دوباره برگردد؛ نباید بگذاریم از در رفت، از پنجره برگردد؛ نباید اجازه بدهیم نفوذ پیدا کند؛ دشمنی این‌ها تمام نمی‌شود» و متأسفانه حقیقت ماجرا هم این‌گونه است که آمریکایی‌ها پس از سال‌ها تلاش برای نفوذ حقیقی در جمهوری اسلامی ایران و خوردن به درهای بسته از فرصت به وجود آمده در فضای‌مجازی برای نفوذ بهره جستند و در اقدامی غیرمعمول و غیر دیپلماتیک، لانه جاسوسی مجازی خود را تحت عنوان سفارت مجازی آمریکا در ایران در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۱ تأسیس کردند!

این نخستین لانه جاسوسی مجازی آمریکاییان در فضای‌مجازی ایران نبود و بدان هم اکتفا نشد و بنا به اعتراف مسئولین دولت آمریکا و سایر دول غربی و شریک جنایتکار آن‌ها یعنی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی، جاسوس خانه‌های مجازی بسیاری امروزه به نفوذ و سرقت اطلاعاتی و همچنین حمله فرهنگی از طریق نشر محتواهای هدفمند در فضای‌مجازی ایران مشغول‌اند.

فضاهایی اعم از شبکه‌های‌ضداجتماعی و موتورهای جستجوگر و کمپانی‌های اقتصادی اینترنتی آمریکا و شرکت‌های حوزه آی تی صهیونیستی و خارجی امروزه بزرگ‌ترین محل برای اعمال اهداف دشمنان ملت ایران در عرصه فضای‌مجازی است. یکی از نمونه‌های فعلی این رفتار خصمانه، نرم‌افزار صهیونیستی تلگرام است که مدیران بی‌خیال و سهل اندیش اجازه داده‌اند بی‌حساب وارد ایران شود و ضمن جذب بیش از ۷۵% کاربران خود از ایران، با برداشت اطلاعات فراوان و نامحدود از کاربران ایرانی، حریم‌خصوصی آن‌ها را نقض کرده و حقوق شهروندی ایرانیان را از بین ببرد. این حد از نفوذ در حالی است که تنها ۳ درصد از ترافیک این نرم‌افزار صهیونیستی در روسیه و کمتر از ۲ درصد آن در ایالات‌متحده آمریکا است. این آمار به‌وضوح نشان می‌دهد تلگرام اساساً باهدف تأثیرگذاری بر جامعه فضای‌مجازی ایران طراحی و پیش‌رانی شده است و متأسفانه باید گفت امروزه بیشترین ترافیک نرم‌افزار تلگرام توسط رسانه‌های خبری رسمی ایران و از طریق جذب مردم به این بدافزار تأمین می‌شود!

طبق اسناد منتشرشده از سوی اسنودن مشخص شد که در طول یک ماه تعداد ۱۴ میلیارد بسته اطلاعاتی شامل همه مکاتبات، ایمیل‌ها و اطلاعات دیگر از ایرانیان سرقت شده و ایران را تبدیل به ناامن‌ترین کشور جهان در فضای‌مجازی کرده است و گزاره‌های این‌چنینی به‌وضوح نشان می‌دهد که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در سایه بی‌توجهی و بی‌تدبیری مسئولین ایرانی توانسته‌اند از طریق فضای‌مجازی به ایران اسلامی رخنه اطلاعاتی کنند.

از طرفی به‌طور کل گوشی‌های هوشمند و اپراتورهای وارداتی مخابراتی را می‌توان یکی دیگر از ابزارهای اصلی نفوذ و جاسوسی سایبری غرب در کشور دانست که همچون لانه‌های جاسوسی جیبی همیشه همراه، بدون هیچ تدبیری شهروندان و حریم‌خصوصی آن‌ها در اختیار این ابزارها قرار گرفت و امنیت در فضای تولید و تبادل اطلاعات را به شکلی ناممکن کرده است. بهترین شاهد این مدعا، اظهارات اوباما رییس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکاست که در اسفندماه سال ۱۳۸۹ در کنگره آمریکا اعلام رد که با استفاده از بودجه جنگ نرم علیه ملت ایران، گوشی‌های اندرویدی و آی او اسی را به کشور عزیزمان نفوذ داده است.

از طرف دیگر نتانیاهو، نخست‌وزیر قاتل رژیم صهیونیست هم در نشست اخیر سران سازمان ملل متحد، طی سخنانی صریح از حضور اسرائیل در گوشی‌های هوشمند سخن گفت و تأکید کرد اسرائیل فضای‌مجازی جهان را تسخیر کرده است و در پیام‌هایی که از طریق شبکه‌های‌اجتماعی برای هم ارسال می‌کنیم، حضور دارد! این کری خوانی مستانه‌ی سران رژیم منفور صهیونیستی نشان‌دهنده اوج سرمایه‌گذاری و متأسفانه موفقیت نگران‌کننده سرویس‌های جاسوسی سایبری اسرائیل در سطح جهان است، رژیم نامشروع و تروریستی که بزرگ‌ترین بدافزارهای مخرب و جاسوسی را تولید می‌کند و بنا بر اظهارات مسئولین این رژیم، استاکس‌نت نیز در همین کشور تولید و جهت آسیب زدن به صنایع ایران مورداستفاده قرار گرفته است!

به همه این‌ها باید اضافه کنیم که در هفته گذشته، جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز طی سخنانی اعلام کرد کاربران شبکه‌های‌اجتماعی به‌عنوان سرمایه‌های آمریکا یادکرد و عنوان داشت در طول تاریخ چنین پتانسیل قدرتمندی برای تأثیرگذاری در خاورمیانه در اختیار نداشته‌ایم!

در چنین شرایطی که سران شرکای راهبردی آمریکا که خودشان هم خوراک اطلاعاتی آمریکای جهان خوار بوده‌اند نیز علناً از تلاش برای بستن شبکه‌های‌ضداجتماعی خبر می‌دهند و هرگز اجازه فعالیت آزادانه این شبکه‌های جاسوسی در کشورشان را نداده‌اند، متأسفانه مسئولین سهل اندیش ایرانی حتی پس از تحقیر شدن توسط برنامه‌نویس و درواقع ویروس نویس خرابکار و تحت تعقیب تلگرام و واردکردن اتهامات فراوان و کذب توسط وی به آن‌ها و همچنین نقض پیمان یک‌جانبه‌ی این بدافزار در هفته‌های گذشته با فعال کردن مجدد کانال‌های مستهجن در فضای‌مجازی ایران، همچنان توان و جسارت عملکرد و تصمیم‌گیری قاطع در برابر آن را ندارند و تلاش می‌کنند مراجع قانونی و شوراهای حاکمیتی را از دور تصمیم‌گیری خارج کرده و غیر کارآمد کنند.

امروزه اینترنت بین‌المللی به‌عنوان مسیری برای عبور اطلاعات که خارج از کنترل مسئولین ایرانی است بستری برای انجام کلیه خدمات دولت الکترونیک و بانک‌های اطلاعاتی ایران شده است و این یعنی با دست خود امکان سرقت و استفاده از همه دیتای اساسی مرتبط با مدیریت کلان ملی را در اختیار سرویس‌های غربی گذاشتن! هرچند رهبر عزیز انقلاب بیش از ده سال است بر ضرورت تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تأکید می‌کنند، اما عزمی برای اجرای این قانون در میان مسئولان دیده نمی‌شود و کماکان بخش قابل‌توجهی از حجم اطلاعات کشور ما بر بستر اینترنت آمریکایی قرار داد.

این حمایت صریح از لانه‌های جاسوسی مجازی آمریکا را وقتی کنار بی‌توجهی مسئولین به شبکه‌های‌اجتماعی و رسانه‌های تعاملی داخلی می‌گذاریم و فضای کاپیتولاسیونی حاکم بر فضای‌مجازی کشور را نظاره می‌کنیم، به جمع‌بندی نگران‌کننده‌ای می‌رسیم که باید بیشتر بر روی آن تمرکز شود.

این وضعیت فعالیت بی‌حساب و غیرقانونی لانه‌های جاسوسی آمریکا در ایران صرف‌نظر از عدم امنیت ارتباطی و اطلاعاتی متناقض با عزت ملی و استقلال کشور در فضای‌مجازی، خسارت‌های سنگین اقتصادی نیز به کشور می‌زند که بررسی آن در مجالی دیگر انجام خواهد شد.

این جبهه ضمن اعلام مخالفت با ادامه این بی‌تدبیری‌ها به دولت و مسئولین مربوطه هشدار می‌دهد در صورت ادامه بی‌تدبیری‌ها، با بهره‌گیری از روش‌های قانونی، اقدامات انقلابی مقتضی را صورت خواهد داد و میزان مشارکت برخی از مسئولین در ایجاد شرایط فعلی را موردبررسی و پیگیری قانونی قرار خواهد داد.

والسلام

جبهه انقلاب اسلامی در فضای‌مجازی

3 Replies to “آگاهی‌نامه شماره ۴ تبیین مواضع «جبهه انقلاب اسلامی در فضای‌مجازی»”

  1. سلام علیکم
    در صورت تمایل به تبادل لینک ها ، ما شما را لینک می کنیم ، شما هم در صورت رضایت به ما اطلاع دهید .
    یا علی

  2. با سلام خدمت شما

    ببخشید من درباره نشریه ” رازهای شهر راز ” سوال داشتم ، چجوری میتونم با شما تماس داشته باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *