Posted on

روح الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار نگارانه اظهار داشت: “فرد محوری” مشکل رایجی که در استفاده نادرست از گوشی های همراه به وجود آمده است یعنی اینکه افراد از خودشان رضایت دارند لذا به مرور زمان منزوی می شوند.

وی در ادامه به نمونه رایجی از فرد محوری در تلفن همراه اشاره کرد و گفت:  این روزها عکس سلفی بین بازیگران و هنرمندان خیلی رایج شده ؛ عکس سلفی یعنی عکس از خودم- “خویش انداز یا عکس از خود” این عکس سلفی باعث می شود افراد خیلی به قیافه ، چهره و … حساس شوند و کوچکترین تغییری را روی صورت و قیافه شان به نظر نامناسب بیاید و بعد مجبور می شوند هر روز چهره شان را نو به نو کنند.

مومن نسب به عکس های خانوادگی در گذشته اشاره کرد و بیان کرد:  در گذشته عکس ها جمعی تر بود ،همه دور هم بودند و یک نفر دیگر از طرف عکس می گرفت ولی الان عکس ها فردی شده است و اینها باعث می شود حاشیه های زندگی زیاد شود بعد به آن اصل که هنرشان بوده و باعث برجستگی و موفقیت شان شده است کمتر بپردازند و آرام آرام هنر اصلی شان را از دست دهند.

وی در پایان بر سواد رسانه ای بین هرمندان  تاکید کرد و عنوان کرد: اشخاص ابتدا شبکه های اجتماعی و گوشی های موبایل را بشناسند و با اطلاعات وارد فضای مجازی شوند تا به خود و اطرافیانشان آسیب جدی نرسانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *