Posted on

روح الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی در گفتگو با نگارانه در خصوص سند ۲۰۳۰ گفت: سند ۲۰۳۰ که در موردش بحث زیاد شد سالهاست که توسط دولت در بستر فضای مجازی انجام میشود یعنی شما می بینید که در فضای مجازی به بچه ها آموزش جنسی داده می شود و همه اهداف آن سند و حتی هم جنس گرایی و امثال اینها در بستر فضای مجازی در حال توسعه و تبلیغ است.

وی ادامه داد: وقتی میگویند ۱۲ میلیون و هشتصد هزار نفر از کاربران اینترنت در ایران سن شان زیر ۱۸ سال  است و جایی میگویند ۶۰ درصد کاربران شبکه های اجتماعی مثل تلگرام در سن قانونی نیستند خوب این نشان می دهد که عمق آموزش های سند ۲۰۳۰ عملا و رسما به این شکل در کشور اجرا می شود و کسی هم توجه ندارد و من معتقدم که رسیدگی به وضع فضای مجازی در واقع بدون رسیدگی به وضع  فضای مجازی آن سند و آن مجموعه ای که در موردش صحبت می شود،را نمی شود سامان داد و عملا اجرایی شده و می شود.

مومن نسب در پاسخ به این سوال که چرا مقام معظم رهبری به سند ۲۰۳۰  ورود پیدا کرد ، خاطرنشان کرد: بخاطر اینکه این سند همان جور که گفتند به صورت غیر مجاز در حال عملیاتی شدن است و به صورت خاموش و آروم و بی سر و صدا این را دارند عملیاتی می کنند. عملیاتی کردن سند ۲۰۳۰ فقط مربوط به وزارت آموزش و پرورش نیست که به صورت رسمی در مدارس این کار را انجام دهد. به صورت غیر رسمی تمام دانش آموزان ما دارند از گوشی ها استفاده می کنند و تمام مراحل سند ۲۰۳۰ در کشور ما اجرا و اعمال میشود.

وی در پایان گفت: اگر سند ۲۰۳۰ را از طریق آموزش و پرورش محدود کنیم آن هم در حد کتب و از اسناد رسمی مسلما نمی شود جلوی اجراش را گرفت ما برای اینکه آن سند،سند ظالمانه که به عنوان کاپیتولاسیون فرهنگی از آن در کشور یاد می کنند و جلوی اجراش را بخواییم بگیریم در واقع باید به فضای مجازی سامان دهیم تا دشمن نتواند سیاست های خودش را بر مردم ما اعمال کند. اعمال سیاست های دشمن بر افکار عمومی مردم ما همان سند ۲۰۳۰  می شود که الان معروف است و دولت هم رسما آن را ابلاغ کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *