مومن نسب در مصاحبه با رادیو گفت وگو بیان کرد: در ایران بازی های رایانه ای وجود دارد که در سطح جهان رتبه های بسیار خوبی کسب کردند و بازی ساز هایی داریم که برای کشورهای دیگر هم بازی می سازند.
وی با اشاره به رشد بازی سازی در ایران افزود: در حال حاضر در مرحله ای قرار داریم که توانایی خود را در این حوزه اثبات کردیم اما هنوز به نقطه اصلی و مطلوب دست نیافته ایم.
پژوهشگر فضای مجازی در رابطه با سهم ایران از درآمدزایی تولید بازی های رایانه ای خاطرنشان کرد: طبق بررسی هایی که انجام دادم درآمد کشور ترکیه از طریق تولید بازی های رایانه ای ۴ برابر درآمد ایران است و این نشان می دهد ما می توانیم خیلی قوی تر از جایگاه فعلی عمل کنیم.
این مدرس دانشگاه یادآور شد: ایرانی ها سالیانه ۱۶ میلیارد ساعت بازی می کنند، اما در مورد اینکه بازی های ایرانی تا چه میزان از این ۱۶ میلیارد سهم خواهند داشت باید فکر اساسی شود.
مومن نسب با اشاره به درآمد بازی کلش اف کلنز گفت: کمپانی سوپرسل از بازی کلش اف کلنز از سال ۲۰۱۶ دو میلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته که درآمد این کمپانی ۵۷ برابر یارانه کل مردم ایران در همان سال بوده است. این بازی ارز زیادی را از کشور ما خارج کرده و از نظر اقتصادی به صنعت بازی های ما ضربه زده است.
پژوهشگر فضای مجازی تاکید کرد: بازارسنجی، مشاوره و حمایت هایی و همکاری نهادهای مختلف نیاز است. وزارت خارجه باید بخشی را به توسعه بازی هایی رایانه ای اختصاص دهد. می توان به بازارهای مسلمانان و شیعیان و کشورهای همسایه مانند پاکستان و افغانستان و کشورهای فارسی زبان ورود و بازی های ایرانی را توزیع کرد.
این مدرس دانشگاه در پایان برنامه گفت و گوی فرهنگی از شبکه رادیویی گفت و گو عنوان کرد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای پشتوانه محکم قانونی ندارد. صدور مجوز و هولوگرام فروشی از طرف بنیاد هنوز با مشکلاتی مواجه است. مجلس باید یک نشست مشترک با بازی سازان برگزار کنند تا با بررسی مشکلات و موانع قوانین بسیار خوبی در این حوزه وضع گردد.