Posted on

روح الله مومن نسب دبیرکل جبهه‌ی انقلاب اسلامی در فضای مجازی، در گفت و گو با خبرنگار سیتنا پیرامون خبر سایت جماران مبنی بر حضور وی و دو تن دیگر در اهواز برای جمع آوری طومار و امضاء جهت محاکمه‌ی وزیر ارتباطات، گفت: جمع آوری امضاء در اهواز را تکذیب می‌کنم چراکه مردم اهواز خودشان این کار را انجام داده‌اند. امام جمعه‌های اهواز صراحتا اعلام کردند که از خون جوانانمان نمی‌گذریم و مردم اهواز نیز نسبت به این قضیه اعتراض دارند.

وی، ادامه داد: مردم اهواز به دنبال برنامه ۲۰:۳۰ که نشان می‌داد افرادی از اهواز گرفتار حادثه تروریستی شدند و اتفاقی که ۳۱ شهریور رخ داد، معتقدند تلگرام باعث این اتفاق شده است. آقایی ۴ پسر داشت، یکی از آن پسرها توسط داعش به قتل می‌رسد و به عنوان شهید مدافع حرم اعلام می‌شود. باقی پسرها به خونخواهی برادرشان برمی‌خیزند که به دام داعش می‌افتند، شستشوی مغزی می‌شوند و در پی آن حدود ۲۵ نفر از مردم اهواز را می‌کشند و خودشان هم کشته می‌شوند. این افراد از طریق تلگرام وهابی می‌شوند و شستشوی مغزی می شوند و تروریست شده و هم خودشان کشته می‌شوند و هم همشهری‌های خود را می‌کشند.

مومن نسب، گفت: این مورد تنها در اهواز نیست و در شهرهای دیگر نیز در حال رخ دادن است. در حملات تروریستی تهران نیز نقش شبکه‌های اجتماعی خارجی پررنگ بود. هر عملیات تروریستی یک مرحله جذب، یک مرحله برنامه ریزی و یک مرحله عملیات روانی دارد که این سه مرحله در تلگرام و اینستاگرام اتفاق می‌افتد. وقتی از استفاده‌ی تلگرام و اینستاگرام دفاع شود یعنی شریک جرم هستیم. مردم کرج و باقی شهرها نیز چند هزار شکایت نوشته اند.

وی، خاطرنشان کرد: کشورهای دنیا در حوزه‌ی مواجهه با نرم افزارهای اجتماعی سه دسته هستند، یک دسته خودشان شبکه اجتماعی طراحی کردند مثل ژاپن، کره یا چین، دسته دیگر مثل اروپایی‌ها، نرم افزارهای آمریکایی را ملزم کردند تا سرور کاربران کشورشان در کشور خودشان باشد، مثل آلمان که گوگل آلمانی دارد. دسته آخر مانند ایران هیچ قانونی در فضای مجازی خود ندارند، بنابراین نرم افزار تبدیل به جذب تروریست می‌شود و در نتیجه به قول “ترزا می”  تلگرام می‌شود پناهگاه تروریست‌ها و اقتصاد را فلج می‌کند یا در برابر این آسیب‌ها پاسخگویی ندارد.

مومن نسب، گفت: هر کشوری که حاکمیت آن تعریف شده قلمرویی برای خود تعریف کرده، به این معنا که می گویند یا نرم افزار داخلی باید طراحی شود، یا نرم افزار خارجی قانونمند باید باشد یا اگر خارج این چارچوب باشد باید تعطیل شود. در نرم افزارهای داخلی قطعا اقدامات سازماندهی شده نمی‌تواند انجام شود یعنی گروه‌های تروریستی در این برنامه‌های داخلی نمی‌توانند کاری انجام دهند. در نرم افزارهای خارجی‌های قانونمند هم نمی‎شود. زمانی که ماجرای دی ۹۶ اتفاق افتاد و تلگرام به دستور رییس جمهور بسته شد، اگر باز نمی‌شد اتفاقات دیگر هم رخ نمی‌داد.

وی، افزود: مدیران تلگرام و اینستاگرام هم باید محاکمه شوند چراکه جمهوری اسلامی از آنها شکایت کرده است.

مومن نسب، تاکید کرد: باید اینترنت داخلی یعنی شبکه ملی اطلاعات راه اندازی کنیم. برای داشتن اینترنتی سالم، ایمن، سریع و امن چاره ای جز اینکه نقاط تبادل اطلاعات را به هم نزدیک کنیم همچون کاری که کره انجام داده و رتبه اول دنیا را دارد، نداریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *