Posted on

به گزارش گروه گوناگون “تیتریک”؛ دبیرکل جبهه انقلاب‌اسلامی در فضای‌ مجازی در گفتگو با خبرنگار “تیتریک” گفت: آمریکایی‌‌ها طی ماه‌ های اخیر شکست‌‌های زیادی اعم از مورد هدف قرار گرفتن پایگاه عین‌الاسد را تجربه کرده‌اند و لذا الان درحال سوءاستفاده از ویروس کرونا برای انتقام گرفتن از ایران هستند.

روح الله مومن نسب ادامه داد: آمریکایی‌‌ها در تولید و انتشار ویروس کرونا، مؤثر بودند، اما مسئله‌‌ای که به‌راحتی می‌‌توان آن را اثبات کرد، توزیع‌ ویروس مجازی کرونا در سراسر جهان است.

وی افزود: از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی گرفته تا زیرساخت‌های تحت مدیریت و کنترل آن‌ها، به شدت درحال ترویج ویروس مجازی کرونا هستند.

رئیس مرکز آموزش سواد فضای‌ مجازی تصریح کرد: تعداد جان‌باختگان مبتلا به ویروس کرونا در ایران نسبت به سایر کشورها، کمتر است؛ اما کشورهای دیگر مورد هدف رسانه‌ها نیستند، زیرا آن‌ها موفق شدند مدیریت افکار عمومی را در دست بگیرند و لذا توانستند ویروس مجازی کرونا را کنترل کنند.

مومن نسب گفت: از فضای مجازی آمریکایی، بیشتر از موشک‌های آمریکایی صدمه خورده‌‌ایم؛ اگر این مسئله را باور کنیم، همان‌‌طور که در برابر موشک‌های آمریکایی درحال ساخت موشک هستیم، در برابر فضای مجازی آمریکایی نیز بایستی فضای مجازی ملی را راه‌‌اندازی کنیم.

وی تاکید کرد: امروز ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به‌شدت در میان مردم لازم است، ویروس کرونا ۳% و ویروس آنفلوانزا ۱۵% احتمال مرگ و میر دارد ولی به قدری مردم کشور ما را از کرونا ترسانده‌اند که مردم نه از این ویروس بلکه از ترس این ویروس دچار بحران روحی شده‌اند و این حاصل بهم‌ریختگی و رهاشدگی فضای مجازی است.

رئیس ستاد عفاف‌ و حجاب در فضای‌ مجازی ادامه داد: هشتمین سالی است که از حکم رهبر انقلاب برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی می‌گذرد امّا ضرورت آن امروز بیش از گذشته حس می‌شود، زیرا به دلیل این‌که نظارت جدی روی این فضا وجود ندارد ما شاهد موج روانی گسترده‌ای هستیم که از کنترل کشور خارج شده است و این از برنامه‌های نفوذ دشمن است.

مومن نسب با اشاره به اینکه تردید، نفرت، تفرقه سه هدف دشمن در فضای مجازی است، گفت: متأسفانه تردید دامن‌گیر شده و قدم بعد از تردید هم نفرت است که اصلی‌ترین هدف دشمن همین ایجاد نفرت، تفرقه و اختلاف‌افکنی است، بنابراین وقتی دشمن را به زمین خودمان کشیدیم و از ترفندهای آن‌ها آگاه شدیم، پیروز میدان هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وضعیت فضای مجازی امروز در کشور به حد بحران رسیده است و ایجاد رعب و وحشت از یک بیماری که خطر آن از سایر بیماری‌های واگیردار کمتر است مهر تأییدی بر این ادعاست و عمیقاً معتقدم خطرناک‌‌تر از کرونا، برخی مسئولین فضای مجازی کشورند که إن‌شاءالله نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر شرشان را کم کنند.

الهه ملاحسینی

تیتریک: http://titre1.ir/fa/news/17633

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *