Posted on

پیشنهاد می‌کنم همه با هم از نمایندگان مجلس و مسئولین کشور درخواست کنیم وزیر ارتباطات را ملزم کنند به‌جای افزایش غیرقانونی و غیراخلاقی سرعت و پهنای‌باند فیلترشکن‌ها، اینستاگرام و واتس‌اپ:

۱⃣ سرورهایی که در اختیار تله‌گرام بود و بعد به طلاگرام و هاتگرام داده شد و سرورهایی که تحت عنوان توسعهٔ شبکهٔ ملی اطلاعات خریداری کرده و در انبارها نگه‌داری می‌کنند را در اختیار پیام‌رسان‌های داخلی قرار دهد.

۲⃣ بر روی پهنای‌باند تولیدی پیام‌رسان‌های داخلی محدودیت (Limited) قرار ندهد.
(یعنی پهنای‌باند پشت سرورها نامحدود (unLimited) باشد.)

۳⃣ یک کمیتهٔ فنی-قضاییِ قانونیِ ملی و مستقل از وزارت ارتباطات با نظارت جدی، جلو دستکاری بر روی پهنای‌باند با هدف کاهش کیفیت سرویس نرم‌افزارهای داخلی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و ارائه‌دهندگان خدمات دسترسی (از طریق روش‌هایی مانند Routing و Traffic Shaping و QoS) را بگیرد.

۴⃣ با هدف ساماندهی نظام اطلاع‌رسانی کشور، امن‌سازی فضای روانی جامعه، تسریع در راه‌اندازی شبکهٔ ملی اطلاعات و دولت الکترونیک و تحقق نظام آموزش ملی رایگان، استفاده از نرم‌افزارهای داخلی، خصوصاً OTTها (پیام‌رسان‌ها) و جویش‌گرها، در تمام اپراتورهای اینترنت کشور دست‌کم تا پایان تعطیلات رایگان شود.

✒️ روح‌الله #مومن_نسب

⚡️ اگر گوگل، تله‌گرام، اینستاگرام، واتس‌اپ و دیگر بسترسازان مجازیِ خطرناک‌تر از #کرونا از جغرافیای سایبری ایران حذف شده و پیام‌رسان‌های ایرانی جایگزین آن‌ها شوند، إن‌شاءالله آمریکا و #کرونا_را_شکست_میدهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *