Posted on

روح اله مومن نسب کارشناس حوزه ارتباطات با اشاره به وضعیت حملات اخیر به زیرساخت‌های فناوری در کشور اظهار کرد: وقتی زیرساخت‌های ارتباطی و پهنای‌باند مورد نیاز کشور از خارج از مرز‌های کشور تأمین می‌شود، این شرایط باعث ایجاد حفره‌های امنیتی و ایجاد مشکلاتی مانند بحران محتوایی، سخت‌افزاری و شبکه‌ای شده است.

این کارشناس حوزه ارتباطات تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات باعث مصونیت زیرساخت‌های کشور می‌شود و به دلیل صرفه‌جویی در ترافیک به اصطلاح بین‌الملل، در صورت حملات هکری به زیرساخت‌ها تنها بخش کوچکی از شبکه کشور ممکن است با مشکل مواجه شود.

وی افزود: اگر شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده بود، اساساً مشکلی در این خصوص به وجود نمی‌آمد و زمینه را برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه آی‌تی به‌وجود می‌آورد.

مومن نسب ابراز کرد: ناپایداری زیر ساخت‌های ارتباطاتی کشور زیان فراوانی را به کشور تحمیل می‌کند و کاهش درآمد‌های ارزی کشور نیز به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: دسترسی کشور‌های خارجی به بیگ دیتای ایران خطری به مراتب جدی‌تر از هک شدن دارد و این اطلاعات به راحتی می‌تواند در اختیار دشمنان ایران است و به راحتی در اختیار افراد سودجو در خارج از مرز‌های کشور قرار می‌گیرد.

https://www.yjc.ir/fa/news/7266048

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *