Posted on

دبیر کل جبهه اسلامی در فضای مجازی گفت: ترک فعل در وزارت ارتباطات منجر شده است وزیر از سخت افزار و نرم افزاهای امریکایی استفاده کند.

روح الله مومن نسب در مصاحبه تلفنی با برنامه «انعکاس» رادیو گفت‌وگو، با اشاره به اینکه رسانه‌های تعاملی امروزه جایگزین رسانه های سنتی شده‌اند و نمایش بی طرف بودن خود را با همکاری مخاطبان بصورت دقیق پیش می‌برند، افزود: در این میان نرم افزارها و سایت هایی نظیر توئیتر و تلگرام و اینستاگرام و سایر نرم‌افزارها نقشی به سزا دارند. مردم اطلاعات خود را در صفحات و گروه ها و کانال‌ها می‌خوانند و با ایجاد شهروند-خبرنگار، هر شخص به انتشار اخبار می پردازد اما برخی اخبار بیشتر و بهتر دیده می‌شوند.

وی این روند را به دروازه بانی خبر در رسانه های سنتی تشبیه کرد و افزود: در فضای هوشمند، رسانه‌ها مخاطب خود را انتخاب و مخاطب در چارچوب سیاست صاحبانِ رسانه زندگی می‌کند.

به گفته مومن نسب خفه کردن صدای مخاطب در این راستا میسر است و بطور مثال بی‌بی‌سی که تحت تسلط صهیونیست‌هاست، پیام‌هایی در چارچوب منافع آن‌ها منتشر می‌کند و این فقط یک وظیفه است. در نظام جدید رسانه‌ای از زیرساخت‌های مخابراتی ایران برای رساندن پیام‌هایی علیه مردم به مردم ما استفاده می‌شود و ما چون در این حوزه سرمایه گذاری نکرده‌ایم، از منافع رسانه‌های خود برای پیشبرد اهداف بخوبی بهره نگرفته ایم.

مومن نسب معتقد است وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات وظیفه دارد بستر ارتباطات داخلی کشور را فراهم کند و از طرفی با تکنولوژی اطلاعاتی ابزارهای اطلاعاتی بسازد و ما را از بیگانگان بی‌نیاز کند، اما در حوزه فضای مجازی از زیرساخت گرفته تا شبکه‌ها و انتقال پیام، همگی وارداتی هستند و حتی ترافیک را از خارج وارد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ترک فعل در وزارت ارتباطات منجر شده است، حتی خود وزیر هم از سخت‌افزار و نرم‌افزاهای آمریکایی استفاده کند و لذا هیچ‌کاری در کشور پیش نمی‌رود.

مومن نسب در این میان مجریان را مقصر دانست، چراکه بدرستی در جای خود ننشسته‌اند و از طرفی قوانین نیز بدرستی تصریح نشده است و مجلس بر اجرای آن نظارت ندارد. قوه قضاییه نیز مقصر است، چراکه نسبت به ترک فعل از جمله اقدامات وزیر اطلاعات نظارت ندارد.

وی گفت: سازمان پدافند غیرعامل ذاتاً مامور پیشگیری است، ولی می‌بینیم در حوزه ارتباطات رئیس پدافند غیرعامل، مجددا وزیر ارتباطات انتخاب می‌شود.

مومن نسب گفت: این فرد نمی تواند بر اشکالات زیرمجموعه خود نظارت داشته باشد و از طرفی سازمان پدافند غیرعامل، علی‌رغم وظایف سنگین، امکانات و اختیارات برای اعمال وظایف خود را ندارد. از دیگر سو مجموعه ریاست جمهوری، مرکزی را راه‌اندازی می‌کند که غیرقانونی است و مصوبه مجلس را ندارد و بصورت موازی با سازمان پدافند غیرعامل وارد عمل شده است.

مومن نسب با اعلام این مطلب تصریح کرد: مجلس تصویب و رهبری تایید کردند رئیس سازمان پدافند غیرعامل باید عضو تمام شوراهای عالی باشد، ولی این مقام مسئول حتی بصورت عضو به هیچ‌یک از این شوراها دعوت نمی‌شود، در حالی‌که معتقدم رئیس پدافند غیرعامل کشور باید دبیر شورای‌عالی فضای مجازی باشد…

خبرنگار : آزاده خواجه‌نصیری

منبع: http://seda.ir/sh/?2378431

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *